Khamis, 22 April 2010

Filled Under:

MusiM aPa La NiH?

kuala kubu bharu

(telengkan kepala anda untuk melihat dengan jelas gambar ini... dunia dah nak terbalik!)

panas keadaan sekarang nih, walaupun hujan sesekali turun cuba meredakan situasi dan jiwa yang tandus.

tak kesah la. cuma dalam keadaan yang haru bin biru ni, aku juga jadi tergaru-garu, terburu-buru dan kerja pon laju-laju dek pelbagai tekanan dari pelbagai kehendak. "kerja aje le jangan banyak songel".

dalam keadaan begini, minta jauh aku yang tak suka berpolitik ni terhindar dari perkara-perkara yang menjadi bahan kempen. bagi yang suka-suka , atau seronok atau yang memang kaki politik, harap berpolitiklah dengan ikhlas dan takwa kepada Allah... yang tak beriman tu nak buat camana pulak yea... argh! gasak korang la... tepuk dada (jangan kuat sangat takut sakit jantung) tanya le iman...

“Dan fitnah itu lebih dahsyat dari membunuh” (maksud Surah al-Baqarah: 191)

aku pun merayau le ke beberapa laman web. singgah sekejap baca mana yang sempat dalam kekalutan melaksanakan kehendak dan tekanan (singgah plak kat web yang sering jadik kontroversi - baca dan nilai le sendiri).

“Sesungguhnya nanti akan berlakunya fitnah, orang yang duduk ketika itu lebih baik daripada orang yang berdiri, orang berdiri lebih baik daripada orang yang berjalan dan orang yang berjalan lebih baik daripada orang berkenderaan” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim). Maksudnya, yang cuba mengelakkan diri dari mencampuri perkara yang tidak pasti dalam zaman fitnah adalah lebih baik.http://drmaza.com/home/?p=188

bole ke aku termasuk dalam kalangan orang berkecuali?

8 orang adijauhari:

Cikgu Jang .. berkata...

gonekan dah muism diye gitu....

pakcik kordi berkata...

rasa2 sapa menang bang?

endiem berkata...

teleng leher koi tengok gambar aok te..

Marniyati berkata...

Nyaris terseliuh tengkuk dok teleng membelek gambar... hehehehe...

Acik berkata...

Salam..
Musim tu tersangat panas di Hulu Sana.. tp bila tengok tv kadang kala 'panas mata dan telinga' krn asyik digembur2 isu arak..

Betapa buruknya fitnah..kawan baik pun boleh buat fitnah dan tikam belakang semata2 nk kuasa.( acik dh rasa tp kwn acik yg paling terasa sbb kwn baiknya tikam belakang kami semua... satu batu bunuh 3..)

Mazru Majid berkata...

koi sama la cam aok..

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

cekgu jang: ikut aje le musim deme ter

pakcik kordi: koi rasa sorang menang sorang tumbang.. koi pulok kompom telentang buntang tak dapat menda

endiem: seblom oakme koi lebih dulu telengnya

marniyati: tape mintak hasben tolong urut bagi lurus balik

kak acik: memang sronok gamaknya tikam orang ni.. tu yang asyik nikam aje kerjanya.. sat lagi depa plak kena baru taw...

mazru: elok le amik jalan tengoh koi bawok moto pon sokmo ateh line

Werdah berkata...

Salam Cemomoi.

Bnayaknya fitnah... mohonlah perlindungan pagi petang, siang malam takut terkena fitnah.