Jumaat, 30 April 2010

JANGAN buang yang KERUH

kuala tempat orang ber'kubu' dan masih nak berkubukah?




kusangka mendung telah berarak.. rupanya kabus menyelubungi hari


kusangka beramuk telah damai rupanya bangsaku masih bertaki dan berkelahi



jangan buang... biar kita lihat camana geruhnya nanti, camana rupa orang menang jadi arang, camana pulak rupa orang kalah menjadi abu

tidakkah hari seterusnya sepatutnya seindah pagi ini

heemmm dek teruja dengan pelangi pagi di kl pagi ni, aku aku snap bak paparazi lagi

15 orang adijauhari:

al-lavendari berkata...

menang jadi arang
kalah jadi abu
seri jadi abu bakar !

azieazah berkata...

Orang yang berjuang tidak takut dengan kekalahan.. Be gentleman la, kan?

Hmmm cantiknyer pelangi tuuu....

Ampuan Awang berkata...

Salam. jom tengok gelang-gelang kat dalam blog. nak gelang tak? tak mahal :]

endiem berkata...

kata orang pelangi jangan di tunjuk dengan tangan... tangkap gambar tak pe kot.

Nida berkata...

Indahnya pelangi.. 7 juzuk warna yang berasal dari cahaya putih yang kemudian disebarkan... ciptaan Allah yang begitu indah.

maCy berkata...

wahh.. santekk pelangi :D

Lady SharpShouter berkata...

indahnya...

Acik berkata...

Salam..
Indahnya pelangi pagi..dulu org kata ular danu

piewahid berkata...

salam sahabat,
lama tak jenguk sini.
"jgn buang yang keruh"
betul juga, kalau buang yg keruh amik yg jernih, jwbnya tak pernoh ada pengejaran lah kita. :)

Cikgu Jang .. berkata...

koi kenan nengok ke gambo pelabi tu....cantik..

pelangi anak berkata...

Kata-katanya indah, seindah gambarnya, tapi makna kata-katanya agak dalam dan sulit dimengerti.

Cik Amy Sensei berkata...

salam cemomoi..

apa khabar?
moga baik saja di sana..

BUANG YANG KERUH..
AMIK YANG JERNIH je ekk..

ahakss..

cemomoi berkata...

assalamualaikum;

abang lavendari: bukan abu bakar ali ke baru jadi arang... ikut suka la yek

kak azieazah; setuju.. janji untuk orang berjuang, menang atau kalah

ampuan awang: gelang buat pujuk siapa gerangan

endiem: teringat pulak kecik-kecik dulu, kalu tunjuk pelangi nanti jari bule kudung

nida: hemmm.. tujuh warna, tapi dah lupa susunannya.. apa le hikmah di sebalik tujuh warna tu ye

macy: heee cantik bagi yang tengah dilamun cinta...

lady ss: takpe bole copy untuk tatapan di meja solek

kak acik: waaa ada lagi mitos lain

abg pie: harapnya begitu le

cekgu jang: ande lagi koi dan snap dua kali ter

pelangi anak: kebarangkalian untuk sulit dimengertikan bagi orang-orang yang sibuk berebut kuasa, bagi marhain mereka hanya berharap untuk mendapat sesuap nasi tanpa ada penindasan

cik amy: alhamdulillah sihat adanyanya

kalo brasa nak buang, buang le terus jangan ada lagi keruh selepas segalanya jernih

Tanpa Nama berkata...

Indahnya ciptaan Allah.....

Tanpa Nama berkata...

Syukur Alhamdulilah.... cantiknya pelangi.....

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong