Rabu, 8 September 2010

Filled Under:

pesan-pesan (siri last seblom raya)

Nabi Muhammad S.A.W bersabda:

Ada 4 dipandang sebagai ibu, iaitu :

1. Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN.
2. Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA.
3. Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA.
4. Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR.


sapo yang ado omak tu, balik la... tak kiro la jauh ko dokek ko smontagho dio ada laie... omak! den balik malam ghayo la nampak eyyy

14 orang adijauhari:

al-lavendari berkata...

ekau ni oghang mano jang ? tulih macam oghang nogori. cakap bolum nongar laie.

omak se dah lamo tak ado.

semoga dia aman di sana.

NICK IRFAN berkata...

sedih plak entry cerita pasal omak ni.... hehe

Webmaster@Echam berkata...

Yeloh-yeloh.. koi baliklah ni.. hahhaha

Acik berkata...

Salam..
Akak dah tak ada mak dan ayah.. anak yatim piatu...hu..hu..hu.

Selamat hari raya maaf zahir dan batin

penjejak maya berkata...

salam,

omak den ado kek sini..

Lana~Bulu berkata...

selamat hari lembaran..mzb

Mazru Majid berkata...

salam weh..

maaf lama tak menjengah..

selamat hari raye..

maaf zahir dan batin jike ade salah silap koi selama berodong ni yak..

hati2 mandu te

Cikgu Jang .. berkata...

Salam...

selamat menyambut raya rodong.....maaf andai ade koi tersilap nulis ulasan kat blog aok ni yak...

Zezebel berkata...

Ya. Selagi ibu bapa masih ada, hargailah mereka. balik la beraya.

akuanakpahang berkata...

Jasa ibu jangan dilupa (pendek rezeki laa kalau lupa ker mok)

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

abg lavendari: orang pahang asal melako sompadan noghori semilan berdaroh klate dok campoq oghang kedah pinang suke denga oghe ganu kecek

nick irfan: balik cepattt

echam: heee anak solehhhh

acik: alahai, raya kurang berseri kalau dah takde dorang ni

penjejak maya: hahh untung hari-hari ado oghang masak

abg lanabulu: slamat sampai kampung

mazru: sama le kita moga selamat sokmo sepanjang masa

cekgu jang: koi pon gitu juga le saling bermaafan amalan mulia

zezebel: tugas anak memang gitu, tak patut kita biarkan keseorangan... 'syurga di bawah tapak kaki ibu'

akuanakpahang: jangan jadik anak derhakamoga kita selamat sepanjang hayat...

maCy berkata...

pendek. bernas ;D

NICK IRFAN berkata...

mcm mne nk balik uncle? sy mmg dok umah pun... hehe

cemomoi berkata...

macy: sayangi ibu...