Rabu, 12 Mei 2010

Filled Under:

gendang gendut tali kecapi

hari pertama di sibu
sungai rejang dari lif kaca wisma sanyan. maaf le yea, rasanya buaya bujang senang tak dok sini... dok kat sungai batang lupar di kawasan sri aman... tapi nak tengok bujang senang sebenar, kitorang la

calon dap dok berkempen ketika aku tengah beli barang persiapan nak gantung poster. letih tunggu kelulusan permit satu hari suntuk tak settle jugak... adoiii

hari kedua di sibu

siang
perang poster banyak di kawasan kampung. di bandar sibu baru nak mula hari ini. masa dorang sibuk pasang poster, kami jugak berhempas pulas keliling bandar sibu hingga ke kampung hilir sampai ke kampung bandong
kelapa kecut pon jadikkk... heee kami gelak sakan bila dapat menda alah ni untuk membantu kain rentang lebih teguh menahan terjahan angin kuat di bandar sibu. kuatnya angin seolah berasa dok di tepi pantai

malam
ketika pm sibuk berkempen di sekitar sibu, segelintir orang cina sedang merayakan toa peh kongnya.
apek yang jaga kaunter hotel bajet (harga mahal wooo, maklum le semua hotel penuh.. dorang titik cukup-cukup) kitorang menjadi mangsa soalan aku. dia kata perayaan ni diadakan 3 tahun sekali. ooo aku ingatkan chap goh mei ke... (ceh! macam le reti ngat menda chap goh mei tu)

beberapa kumpulan dari daerah berdekatan macam serekei, bintangor, kanowit dan tah mana lagi datang untuk sertai perarakan tu.

kenyang perut, orang kampung tentu suka hati...

9 orang adijauhari:

akuanakpahang berkata...

Aok dah balik belum nei? kalau belum beli2lah buah tangan ke kome getek esok..hehehehe...

piewahid berkata...

sronok juga sesekali bjalan sambil btugas gitu weh...

paling akhir koi ke sibu tahun 2005 atau 2006 dulu.

deena farhana berkata...

salam..wah berkempen ye..moga mudah jalan kempen..byk pglmn berkempen :)

Nur -al- Ain berkata...

perang poster tu buat meriah tu ;))

Lin Creshk berkata...

pakai kelapa kecut... hahhahaha... sempoi bro..! So, bila nak pegi sibu lagi?

http://cicaktonjeng.blogspot.com

pelangi anak berkata...

senengnya yang lagi wisata....

mahira oya berkata...

x pnah lg jejak sibu..

maCy berkata...

buah tangan utk maCy? huhu

arryani berkata...

Perang poster ngan perang kuali kat TV tu, mana lagi dahsyat??kihkihkih...

Pepun, tokey hotel gak yg masyuk time cam nih..