Isnin, 8 April 2019

budak penanggah bin pak pacak!


rasa-rasanya, aku mula masuk tv pada tahun terakhir di ukm. sorang kawan aku bagitau member dia nak datang temu ramah rakaman tv 'siswa' tentang pelan memendekkan pengajian 4 tahun kepada 3 tahun. kawan aku tu minta jadi responden tapi aku tanak. macam-macam alasan bagi tapi dia merayu minta tolong jugakkkk... bila jumpa kru rakaman ni, cepat-cepat aku cakap, "err... aku ni pakai selipar je nih, bole ke?" konon nak berbasa-basi... ceh! selamba kuda je dijawabnya, "takpe, awak tak pakai sluo pon tak kesah!" bila balik kampong, mak aku tanya, "hari tu jiran ada bagitau nampak ko dalam tv?" wooo glamer pulak rasanya.


kat dbp, pnah gak terlibat dalam rakaman bicara tentang program pengembangan bahasa melayu. zaman tu aziz deraman jadik kp dan panel dalam rakaman tersebut. dah penerbit rtm suh tanya, aku pon buat-buat la macam peserta luo yang bertanya tentang kerjasama ASEAN dalam pengembangan bahasa melayu. bila bertuko ke jabatan warisan, satu ketika aku menganjurkan program blajo menulis jawi melalui kaedah penulisan khat. ada juga rakaman daripada tv hijrah... brasa macam orang beso bila menjawab soklan wartawan yang bertubi-tubi... anak buah sempat kerlih, "amboi! pandai beno la encik amir menjawabnya yea...! " ngeh3x, aku klentong je tu!


bila ditukarkan ke sebuah kementerian, aku banyak jadik budak penanggah. cuma budak penanggah  hok ni je yang sempat copy. hok yang di ukm, dbp dan warisan tak jumpa pulok cari. takpe janji dah masuk TB, kui3x


yang ni bukan siaran, tv, melainkan terbitan dalaman kementerian je


0 orang adijauhari:

TeRhAnGaT

get this widget here

nyinggoh borok ngekek

MaKaSeH JeNgUk

Blog Archive

TerHangiTTT

SuaM KukU

lukisan simple semua orang ble buat sendiri