Khamis, 30 September 2010

duit beli duit

aduyai... napa la susah bebeno nak upload...

...

cerita ni aku tulis time kul 1.00 petang tadi. tapi punya la teruk line...


mood raya lagik? iye... tapi bukan hari raya sebaliknya bunga raya


pagi tadi abih seperkara lagi tugas negara. pelancaran jubli emas bunga raya. nampak cam sukses. harap kalu post mortem nanti tiada le masalah berbangkit. cuma bimbang mc ke, kot takut tersalah sebut 'merasmikan penunggu gunung raya'. haru majlis tu kang.

dalam masa yang sama, bank negara pon lancarkan syiling bunga raya. orang bank negara pesan kat aku, "baik beli, beli le sekarang. esok baru nak jual kat bank negara ni. besanya kalu ada pelancaran, dorang ni 6 pagi dah sanggup beratur tunggu kat pagar tu, nak dapatkan syiling cam bunga raya ni". heh! aku pon cepat je ngulur seploh hengget (paling murah).

ada satu pompuan cina tu, dia borong sampai 5 ribu keping. kot nak jual kat ahli kelab le tu. tak kira lagi duorang apek selamba je datang dengan duit cash ribu-ribu dalam poket. borong tah brapa banyak tak tau la...

18 orang adijauhari:

maCy berkata...

jual kat macy plak la cemomoi.hehe

Abd Razak berkata...

Salam..

Kalau jual balik dapat untung erk

akuanakpahang berkata...

kawan suka juga menyimpan koleksi duit nie kalau dekat kawan sambor dah :)

Werdah berkata...

Salam.

Takpalah beli 10 hinggit pun.

Cikgu Jang .. berkata...

ngape ngan syiling tu...kalo beli, pastu jual balik ...berape boleh untung ?....semangat nak tahu ni....hehehe

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum, cemomoi,
Apik dengan nyonya tu nak bagi buah tangan ke ahli kelab tu...agaknyalah, kalau tak dia pun nak ngambik untung, beli rm 10, jual rm 11...hehehe

endiem berkata...

boleh buat untung banyak lah te..

al-lavendari berkata...

duit tu sah ke di perlakukan untuk urusan jual beli ?

soalan tak berapa cerdik .. tapi malu bertanya sesa jalan kan ?

Lana~Bulu berkata...

baik beli wang emas ..cemomoi..
amacam?

NICK IRFAN berkata...

syiling tu berapa sen? kenapa mahal sgt klu nk beli?

relevan berkata...

Duit beli duit..kawan ada duit 50sen lama..yang belah tengah tu..siapa nak beli boleh saja..

mahira oya berkata...

bahaya tu duit cash berkepok..

Zezebel berkata...

Cemomoi kerja kat Bank negara ke?
Mesti duit berkepuk ni kan?

pakcik kordi berkata...

mahallll...huarghh!!!baik koi minum air sirap...ahaksss!!

ikan emas berkata...

cemomoi ada kek situ ke ?


tak nampak pon ???

psttt...

perenggan 4 n3 ni buat ada yg kecut perut tau....

NICK IRFAN berkata...

eh! encik cemomoi mmg suka kumpul syiling pelik2 ke?

luahfikiran berkata...

SALAM,
YANG BELI BANYAK2 TU MUNGKIN NAK BUAT BUSINESS KOT ! CERITA FASAL BUNGA RAYA NI, LF DAPATI BUNGA NEGARA TAK BERAPA ORANG MINAT. TAK TAHU FASAL APA ! DI PUTRAJAYA SENDIRI, TANAMAN POKOK2 BUNGA RAYA NI TAK BERAPA MENONJOL.PIHAK2 BERKAITAN KENA "PROMOTE" BUNGA KEBANGSAAN NI !

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

macy: takleh, ada satu je ni haaa

abd razak: untung! orang meniaga takde yang nak rugi

akuanakpahang: koi, duit pelancaran ni satu ni je la, ketnya syiling lama banyok laaa

kak werdah: banyak menda lagi nak beli, jangan takde dah le

cekgu jang: paling mahal, rm1400, kabo dek orang bank negara kalu sesok g gadai kat ar rahnu dorang terima pasal ada emas berkarat dalam tu

kak lipis lady: deme ter jual maunya sekali ganda.. peminat dorang tu bio berabih duit rasanya daripada bratur 6 pagi nunggu kat bank negara ter

endiem: beli ribu, ribu untuk pon gitu jega le

bang al lavendari: tidak disahkan tapi bule dilelong di mudah.com

abg lanabulu: rm seploh hengget tak le beli emas tapi dia jual rm1400 tu memang ada emas dan bule digadaikan

nick irfan: besa la terhad...

relevan: koi pon dulu banyok juga ketnya ntah sapa ngebasnya..

mahira oya: dorang duit banyak tak kesaah kot

zezebel: taaak, tapi orang kat bank memang banyak duit

pakcik kordi: sirap je?

ikan emas: koi nyorok...

nick irfan: ada la jugakkk

luahfikiran: melayu mudah lupa...