Jumaat, 21 Februari 2020

Tazkirah Pagi 💚*

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم

APA yang Allah SWT inginkan kepada makhluk yang bernama manusia itu adalah TAQWA.
Kecantikan, kekayaan serta pangkat tidak memberi apa2 kelebihan pada seseorang itu. Kalaulah cantik itu ada manfaat di sisi Allah, maka beruntunglah para artis. Kalaulah kaya itu ada manfaat di sisi Allah SWT, maka akan beruntunglah para hartawan. NAMUN hakikatnya nilai taqwalah yang akan dimuliakan oleh Allah SWT.

Kita jangan ada sifat tamak dan bakhil kerana ia menyebabkan hati kita miskin, walaupun memiliki harta yg banyak seolah2 tidak berharta kerana takut untuk bersedekah. Kita jangan ada sifat hasad dengki kerana ia menyeabkan hati orang yang hasad itu lebih menyiksa diri daripada orang yg dihasad.

Sekiranya kita ingin satu pengakhiran hidup yang baik, kematian yang mudah serta dimuliakan, maka jangan berkira apabila bersedekah. Jangan berkira untuk menolong orang.

Kita hidup di dunia bukan untuk hidup sorang2 tetapi kita perlu saling bantu membantu, nasihat menasihat dan saling berbuat kebaikan. Setiap muslim itu, ia sentiasa membuka ruang untuk kita mendapat peluang amal, sekurang2 dgn senyuman dan memberi salam!

 Semoga bermanfaat...

0 zmn org suka mengomen:

TeRhAnGaT

get this widget here

nyinggoh borok ngekek

mai la slalu

Blog Archive

TerHangiTTT

SuaM KukU

tutorial kongsi panduan untuk beginner easy rider

sharing is caring bio sampei garing  utk sapa yg nak join geng kangkang@ketiak nampak