Rabu, 21 Mac 2018

Dari Abu Hurairah katanya: "Aku pernah mendengar Rasulullah saw bercerita:


"Dulu sebelum kalian, ada seseorang yang menghabiskan seluruh umurnya untuk berbuat mungkar dan maksiat, hingga ketika menjelang kematiannya, maka dia berpesan pada keluarganya: "Jika aku mati, maka bakarlah mayatku dan kemudian abunya taburkan di angin dan di laut, agar Allah tidak dapat menyeksa aku dengan siksaan-Nya yang amat pedih". Pesan orang itu dilaksanakan oleh keluarganya hingga sempurna.

Ketika orang itu ditanya oleh Allah: "Mengapa engkau berpesan demikian?" Jawab orang itu: "Aku berpesan demikian dikeranakan aku takut akan siksaMu". Maka dengan ucapan orang itu, maka Allah mengampuni semua dosa orang itu".


* Diampuni dosa orang itu, dikeranakan dia mati dalam keadaan beriman kepada Allah dan hari kiamat, walaupun dia banyak dosanya


Hadis Sunan An-Nasai Jilid 2. Hadis Nombor 2048.


0 zmn org suka mengomen:

TeRhAnGaT

get this widget here

nyinggoh borok ngekek

mai la slalu

Blog Archive

TerHangiTTT

SuaM KukU

tutorial kongsi panduan untuk beginner easy rider

sharing is caring bio sampei garing  utk sapa yg nak join geng kangkang@ketiak nampak