Isnin, 28 September 2009



memandang bangunan baru dbp mengingatkan aku perbualan dengan bos lama , hajah noresah baharom, mantan pengarah jabatan bahasa (masa tu ketua bahagian pbss)ketika sedang mesyuarat di sebuah hotel di kl. kami memerhati kerja-kerja pembinaan bangunan dbp yang sedang rancak dilaksanakan. dah hampir 80% siap bangunannya. spontan aku bercakap dengan dia, "tah sempat ke dak saya merasa dok bangunan baru tu" sambil menghirup teh o panas. bos aku lantas menoleh, "kenapa? awak nak ke mana?" "tak tau la, rasa hati tu begitu" balasku. rupanya betul la, tak dan siap bangunan tu tak lama lepas tu aku dapat kerja tempat lain pada jun 2001. aku tinggalkan dbp dengan berat hati kerana aku sayangkan tempat, warga kerja dan suasana di situ. apakan daya tempat aku bukan di situ. manusia hanya pandai menghargai kita apabila kita telah tiada... kalu tak caya tengok aja pada orang yang dah kembali ke alam barzah. segunung pujian diberikan sedangkan masa hayatnya tak la begitu dipedulikan... manosiaaa

0 zmn org suka mengomen:

TeRhAnGaT

get this widget here

nyinggoh borok ngekek

mai la slalu

Blog Archive

TerHangiTTT

SuaM KukU

tutorial kongsi panduan untuk beginner easy rider

sharing is caring bio sampei garing  utk sapa yg nak join geng kangkang@ketiak nampak