Selasa, 20 September 2011

sejarah tak berubah

“Maka pada hari ini Kami selamatkan badan kamu supaya kamu dapat menjadi pelajaran bagi orang-orang yang datang sesudah kamu dan sesungguhnya kebanyakan manusia lengah dari tanda-tanda kekuasaan Kami." (maksud surah Yunus: 92).”

itu crita dari al-quran tentang firaun yang dilaknat Allah.

"satu masa aku g umrah, Allah bagi rezeki dapat la masuk kat al-rawdhah (dalam masjid nabawi) untuk bersolat kat situ..." sorang kawan aku syok berkongsi cerita lama tentang pengalaman kerohanian selepas beberapa kali mengerjakan umrah. "tapi pada hari tu, tak tau apa masalahnya bila nak sujud je tak bule, tak dapat!"

"kenapa?" tanya member aku yang sama memasang telinga

"orang penuhhhh. camana nak rukuk sujud nanti kena punggung orang." dia melanjutkan lagi ceritanya, "mula tu aku pon tak tau apa masalahnya. jadik malam tu, aku dok la bincang dengan kawan aku, rupa-rupanya baru teringat dalam poket sluo kami ada duit mesir" sebenonya kawan aku ni g berdua ngikut kursus di mesir dan amik peluang mengerjakan umrah.

"aphal dengan duit mesir?" member aku tanya lagi, barangkali semakin beso telinganya

"duit mesir, kan ada gambar firaun?" kami semua angguk macam la pnah tengok duit mesir. "firaun ni dilaknat oleh Allah untuk masuk syurga. al-rawdhah tu, nabi s.a.w bersabda (bermaksud) "di antara rumahku dan mimbarku ada taman al-rawdhah dan taman-taman daripada syurga" ... jadik firaun ni, kat situpun tak dibenarkan oleh Allah walaupon sekadar gambarnya... esoknya kami tak bawak dan alhamdulillah dapat solat kat situ"

sebenarnya, dia cuma nak pesan pada sorang bos kami yang nak ke mesir, kalo melawat mumia firaun nanti jangan le kita berasa kagum sebaliknya ucapkan la kata-kata laknat untuk dia. heh! aku pulak tukang nambah "kalo nak laknat paling best, bos guna la laknat orang melaka - cilaka cilanat lahabau ko bla, bla, bla..."

wallahu a'lam


psst: hoh! dah habih ke orang mlayu berpolemik sapa nak jadik hero malaya? sepatutnya sejarah dijadikan tauladan dan sempadan, menjadi guru untuk kita bangkit menjadi bangsa lebih hebat

Rabu, 14 September 2011

kata orang aji ni bikin botak kepala

mood braya di mana-mana masih terasa... sambil tu sila amik maklum pesan dari emel kengkawan

Subject: Police warning about coca-cola

Forwarding once more this very necessary piece of advice. Take notes, ladies, and forward to your daughters, all your female friends, and friends with wives and daughters.

Take care....


DO YOU KNOW? Coke+Ajinomoto Can be Used To Rape Ladies

I received a news about the recent tactic used to spike girls' drink. It is a cheap and widely used method. This method was used in Canny Ong's murder, despite her being a karate black belt holder.

Rapist uses this method.

Coca-cola+ajinomoto/monosodium glutamate = a medicine which will cause drowsiness and excitement in the victim.

This mixture is poisonous if used too often on the victim. DO NOT accept coca-cola or any other drinks from stranger/even if it is your friend that you are not very close with.


Regards,

Hishamuddin Alias ( ASP )
Jabatan Siasatan Jenayah Berat
IPK Kuala Lumpur


Psst: aku tak pasti le betui ke dak maklumat ni, apatah lagi tang nama pegawai polis yang digunakan kat last skali tu. apa pon ingatan ini harus diambil perhatian gak untuk kita waspada sokmo

Isnin, 5 September 2011

duit raya antu raya betuii

sapa nak kaya raya lepas raya ni sila kontek anak gaddafi ni...

INQUIRY/From Mr Seif al-Islam Gaddafi

For your kind attention. I will be very glad if you do assist me to relocate this sum of( US$150.2M ) to your account for the benefit of our both families.


This is a genuine business, only i cannot operate it alone without using a Foreigner who will stand as a beneficiary to the money, that is why i decided to contact you in a good manner to assist me and also to share the benefit together with me.

By indicating your interest I will send you the full details on how the business will be executed.

Please keep this proposal as a top secret and delete if you are not interested.

Regards,
Seif al-Islam Gaddafi


pssst: sumber yang diperoleh daripada emel ni nak buat lawak baru pulak dahhh. macam-macam cara nak nipu orang